پر شدن چاه و نشست ساختمان


دلیل نشست ساختمان ها چیست؟ نشست فضای اطراف چاه فاضلاب چه تاثیری بر استحکام ساختمان دارد؟ راه جلوگیری از این موضوع در چیست؟ تخلیه چاه چه کمکی به پیشگیری از بروز این مشکلات در ساختمان می کند؟

پر شدن چاه و نشست ساختمان

همانطور که می دانید فاضلاب تولید شده در ساختمان وارد چاه فاضلاب تعبیه شده در آن ساختمان می شود و پس از مدتی جذب زمین می شود. اما گاهی این فاضلاب جذب زمین نمی شود، در چاه باقی می ماند. با ادامه این روند چاه پر می شود.

با افزایش سطح فاضلاب درون چاه رطوبت این مواد به دیواره چاه آسیب می رساند، اطراف چاه سست می شود و استحکام ساختمان به خطر می افتد. شاید شما نیز با نشست فضای اطراف چاه در ساختمان خود مواجه شده باشید.

راه حل جلوگیری از نشست ساختمان

اما راه حل جلوگیری از نشست ساختمان چیست؟ دلیل عمده این مشکل پر شدن چاه فاضلاب است که با تخلیه چاه در وقت مناسب می توانید مانع انباشت بیش از  حد فاضلاب و مشکلات احتمالی پس از آن شوید.

تنها با یک تماس با ما بررسی وضعیت چاه فاضلاب ساختمان را به نیروی ماهر بسپارید تا با تخلیه آن از نشست و ریزش ساختمان جلوگیری شود.

در ساختمان های قدیمی توجه به این نکته مهم تر است زیرا چاه های این ساختمان ها طی سالیان از فاضلاب انباشه شده اند و دیواره آن های در اثر رطوبت در معرض ریزش است. بنابراین چنانچه در ساختمانی قدیمی تر و با طول عمر بیشتر زندگی می کنید بهتر است برای اطمینان و ایمنی بیشتر وضعیت چاه آن را بررسی نمایید.

توانید تنها با یک تماس انجام کارهای لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران و شهرستانها را به نیروی ماهر بسپارید.

منبع: خدمت از ما

 

تخلیه چاه فاضلاب رستوران


تخلیه چاه فاضلاب رستوران به دلیل وجود رفت و آمد باید سریع تر و به کمک تانکرهای مکنده قدرتمند انجام شود. این تانکرها قادرند حجم زیاد روغن وغذای انباشته در چاه فاضلاب رستوران ها را تخلیه نمایند. معمولا باقی مانده غذاها در چاه فاضلاب رستوران ها جمع می شوند که تخلیه این نوع فاضلاب با تخلیه چاه فاضلاب خانگی متفاوت است. معمولا تخلیه چاه فاضلاب خانگی با استفاده از پمپ لجن کش انجام می شود اما چاه فاضلاب رستوران ها حاوی روغن های غلیظ و باقی مانده غذا هستند که باید توسط مکنده مخصوص تخلیه شوند.

تخلیه چاه فاضلاب رستوران

رستوران های قدیمی برای دفع فاضلاب از چاه های فاضلاب استفاده می کنند که این مواد باید از چاه تخلیه شده و در محل مخصوصی رها شوند اما در رستوران هایی که به شبکه فاضلاب متصل هستند مستقیما وارد شبکه فاضلاب می شود. این رستوران ها به جای تخلیه چاه لازم است از چربی گیر برای جلوگیری از ورود حجم زیاد روغن و چربی به شبکه فاضلاب استفاده نمایند تا تصفیه فاضلاب را دچار مشکل نکنند.

رستوران هایی که به شبکه فاضلاب دسترسی ندارند نیز از چاه فاضلاب برای دفع فاضلاب استفاده می کنند.

تخلیه چاه فاضلاب

چاه فاضلاب پس از مدتی پر می شود و باید نسبت به تخلیه آن اقدام نمود. تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از دستگاه های مخصوص تخلیه چاه انجام می شود. با استفاده از تانکرهای مکنده مخصوص تخلیه چاه آسان شده و روند اجرای آن سریع تر می شود.

شرکت های ارائه خدمات مربوط به تخلیه چاه تهران  با استفاده از دستگاه های مخصوص عملیات تخلیه چاه و لایروبی آن را با کمترین خرابی و با سرعت بالایی انجام می  دهند.

منبع : خدمت از ما

 

شترگلو و کاربرد آن در لوله کشی


شترگلو لوله ای به دو شکل S یا U است که در لوله کشی برای جلوگیری از نشت بوی بد در ساختمان استفاده می شود. در این آموزش به معرفی شترگلو و کاربرد آن در لوله کشی می پردازیم؛ با مجموعه لوله باز کنی تهران و تخلیه چاه تهران همراه باشید.

شترگلو با توجه به طراحی U شکل آن می تواند فاضلاب را گیر انداخته و مانند پوششی مانع از پراکندگی گاز فاضلاب در محیط خانه شود.

شترگلو با زاویه قائم در زیر سینک ظرفشویی، لوله های فاضلاب، آب ریز و توالت ایرانی استفاده می شود.

کنترل وجود شترگلو

یکی از مشکلات رایج در سیستم لوله کشی منازل عدم استفاده از شترگلو در زهکشی است که سبب می شود گاز فاضلاب وارد منزل شود و بوی بد آن را حس کنید.

به این ترتیب می توانید زهکش های کف خانه را چک نمایید که دارای شتر گلو هستند یا خیر. برای کنترل آن مقداری آب درون لوله بریزید و پایین رفتن آن را مشاهده کنید. در صورتی که از شترگلو استفاده شده باشد آب با سرعت کمی پایین می رود. اما این فرآیند ادامه دارد و لازم است در یک فاصله زمانی مثلا دو ساعت بعد لوله را چک نمایید تا آب بیرون نزده باشد.

جمع شدن آب بیانگر آن است که از شترگلو استفاده نشده یا آن را در مکان دیگری قرار داده اند. همچنین در صورت استشمام بوی فاضلاب می توانید مقداری آب در لوله بریزید، چنانچه بعد از یک ساعت بو از بین نرفته باشد نشان می دهد که شترگلو بکار نرفته است.

گاهی با وجود استفاده از شترگلو باز هم ممکن است متوجه بوی بد فاضلاب در منزل خود شوید.

·         اگر یک زهکش دارای شترگلو برای مدتی استفاده نشود آب شترگلو خشک شده و دچار شکستگی می شود.

·         وجود آسیب دیدگی در شترگلو یا آسیب دیدگی خط زهکشی نیز شما را با بوی بد فاضلاب مواجه می کند.

·         اگر خط زهکش بین خطوط فاضلاب و شتر گلو شکسته شده باشد یا ترک بخورد علاوه بر پراکندگی بوی فاضلاب، احتمال نفوذ این فاضلاب به پی ساختمان یا زیرزمین وجود دارد.

·         علاوه بر موارد فوق گرفتگی یا آسیب دیدگی سیستم تهویه نیز عامل دیگری بر انتشار گاز فاضلاب است. سیستم تهویه ساختمان با کنترل فشار اتمسفری ناشی از جریان فاضلاب، گاز های آن را به محیط خارج از منزل هدایت می کند. بنابراین در صورت استاندارد نبودن تهویه یا گرفتگی آن غیریکنواختی فشار ناشی از فاضلاب می تواند به شترگلو نیز آسیب برساند.

می توانید خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران و شهرستان ها، حفر چاه و لایروبی آن و لوله کشی ساختمان خود را تنها با یک تماس با ما ، در شرکت خدماتی-فنی خدمت از ما، به نیروی ماهر و متخصص از محل زندگی خودتان بسپارید.

منبع: خدمت از ما

 

رفع گرفتگی دستشویی


رفع گرفتگی دستشویی و ظرفشویی آشپز خانه خود را چگونه انجام دهیم ؟با مجموعه 
لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران  همراه باشید .

چربی ها در آب سرد، اطراف لوله ها و متعلقات آن ها نشست می کنند که می توان با استفاده از آب جوش و پس از آن پمپ زدن مداوم لوله ها، گرفتگی را برطرف نمود.

توجه!

·         توجه داشته باشید که عمل پمپ زدن با فشار انجام می شود پس دستشویی باید کلاف و زیرسازی مقاومی داشته باشد تا تکان نخورد. در صورت لزوم می توان در هنگام پمپ زدن برای باز کردن گرفتگی دستشویی و ظرفشویی ، با استفاده از شمع چوبی یا ابزار کمکی دیگری، از حرکت دستشویی و ظرفشویی جلوگیری کرد.

·         اگر با وسایلی که ذکر شد لوله باز نشود، می توان برای باز کردن آن از اسید بسیار رقیق استفاده کرد که این اسید چربی ها را از اطراف لوله دور می کند. برای اطمینان از بازشدگی، آزمایش کشش آب را انجام می دهیم.

·         چنانچه باز هم لوله باز نشد، از مواد شیمیایی و یا محلول های دیگری استفاده می کنیم و آن ها را پشت شترگلوی لوله می ریزیم و با آب جوش، لوله مسدود را باز می کنیم. پس از اطمینان از کشش آب، شتر گلو و متعلقات آن را می بندیم.

علت پر شدن چاه فاضلاب

1.      در زمین های غیر ماسه ای، عدم کشش و مکش آب در خاک به وجود می آید که به علت کم قطر بودن چاه و نداشتن انباری، چاه در زمانی مشخص پر می شود.

2.      در زمین های شنی، خطر پر شدن چاه به مراتب کمتر از زمین های خاکی است که راه حل باز کردن این دسته، تخلیه چاه است که از فضولات، کف صابون و چربی ها بر جداره دیواره چاه نشست می کنند و سبب عدم مکش آب می شوند.

با یک تماس با افراد ماهر و متخصص در لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران و شهرستان ها، تا در اولین فرصت مشکل گرفتگی لوله را حل نماید.

منبع : خدمت از ما

 

پر شدن چاه فاضلاب و عوامل آن


پر شدن چاه فاضلاب دلایل مختلفی از جمله: جنس زمین، حجم چاه و مواد زائد در آن و... را  دارد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. لازم است پس از تخلیه چاه با توجه به عامل پر شدن چاه نسبت به رفع  آن اقدام نمود.با مجموعه تخلیه چاه تهران همراه باشید.

·        جنس زمین

چاه های فاضلاب شکل های مختلفی دارند که در اکثر ساختمان ها و منازل، چاه های جذبی حفر می شود. این نوع چاه ها به محیطی برای جذب آب و فاضلاب داخل آن نیاز دارند. جنس زمینی که برای حفر چاه انتخاب می شود باید کارآیی لازم را داشته باشد که پیش از موعد به تخلیه چاه نیاز نباشد.

خاک اطراف چاه عمدتا دو نوع است:

·         زمین های غیر شنی

·         زمین های شنی

زمین های غیر شنی

در زمین های غیر شنی که معمولا جنس آن ها از خاک است، ممکن است چاه فاضلاب زودتر از زمان مورد نظر پر شود.

ماهیت جذبی چاه فاضلاب، توانایی پایین خاک برای جذب آب و قطر کم دیواره چاه روند پر شدن چاه فاضلاب را تسریع می بخشند. در نتیجه این نوع چاه فاضلاب در زمانی معین و کوتاه تر از حد معمول، پر می شود و نسبت به دیگر چاه ها زودتر به تخلیه آن نیاز است.

زمین های شنی

در زمین های شنی احتمال پر شدن چاه فاضلاب به نسبت زمین های غیر شنی و خاکی به مراتب پایین تر است زیرا بین ذرات شن حفره های ریزی وجود دارد که سبب نفوذ آب به درون آن و جذب آب توسط زمین می شود. اما چاه های فاضلاب در این نوع زمین ها نیز به دلایلی پر شده و سر ریز می شوند.

·        حجم چاه

عامل دیگری که در پر شدن چاه های فاضلاب نقش دارد حجم چاه فاضلاب می باشد. در حجم چاه دو فاکتور موثر است: قطر چاه و عمق آن. هرچه قطر و عمق چاه بیشتر باشد، حجم چاه نیز بیشتر خواهد بود. چاه فاضلاب مکانی برای انباشت آب ها و فاضلاب های ساختمان است که می بایست به مقدار فاضلابی که در ساختمان تولید می شود، فضا برای انباشت آن در اختیار باشد.

شاخص های موثر در مشخص سازی حجم چاه عبارتند از: جمعیت ساختمان، نوع کاربری آن، مدت استفاده روزانه از ساختمان، میزان تولید فاضلاب در ساختمان و … .

·        مواد زائد داخل چاه

علت اصلی پر شدن چاه های فاضلاب مواد اضافی درون آن ها است که در قالب لایه های ضد آب مانع نفوذ آب به زمین می شوند. مواد زائد از طریق لوله های فاضلاب به همراه آب وارد چاه شده و با رسوبی که در کف چاه و دیواره های آن وجود دارد قدرت جذب چاه را کم می کنند. بنابراین چاه سریع تر می شود و باید تخلیه شود.

با یک تماس با افراد ماهر و متخصص در تخلیه چاه تهران و شهرستان ها، تا در اولین فرصت مشکل گرفتگی لوله را حل نماید.

منبع : خدمت از ما