شترگلو و کاربرد آن در لوله کشی


شترگلو لوله ای به دو شکل S یا U است که در لوله کشی برای جلوگیری از نشت بوی بد در ساختمان استفاده می شود. در این آموزش به معرفی شترگلو و کاربرد آن در لوله کشی می پردازیم؛ با مجموعه لوله باز کنی تهران و تخلیه چاه تهران همراه باشید.

شترگلو با توجه به طراحی U شکل آن می تواند فاضلاب را گیر انداخته و مانند پوششی مانع از پراکندگی گاز فاضلاب در محیط خانه شود.

شترگلو با زاویه قائم در زیر سینک ظرفشویی، لوله های فاضلاب، آب ریز و توالت ایرانی استفاده می شود.

کنترل وجود شترگلو

یکی از مشکلات رایج در سیستم لوله کشی منازل عدم استفاده از شترگلو در زهکشی است که سبب می شود گاز فاضلاب وارد منزل شود و بوی بد آن را حس کنید.

به این ترتیب می توانید زهکش های کف خانه را چک نمایید که دارای شتر گلو هستند یا خیر. برای کنترل آن مقداری آب درون لوله بریزید و پایین رفتن آن را مشاهده کنید. در صورتی که از شترگلو استفاده شده باشد آب با سرعت کمی پایین می رود. اما این فرآیند ادامه دارد و لازم است در یک فاصله زمانی مثلا دو ساعت بعد لوله را چک نمایید تا آب بیرون نزده باشد.

جمع شدن آب بیانگر آن است که از شترگلو استفاده نشده یا آن را در مکان دیگری قرار داده اند. همچنین در صورت استشمام بوی فاضلاب می توانید مقداری آب در لوله بریزید، چنانچه بعد از یک ساعت بو از بین نرفته باشد نشان می دهد که شترگلو بکار نرفته است.

گاهی با وجود استفاده از شترگلو باز هم ممکن است متوجه بوی بد فاضلاب در منزل خود شوید.

·         اگر یک زهکش دارای شترگلو برای مدتی استفاده نشود آب شترگلو خشک شده و دچار شکستگی می شود.

·         وجود آسیب دیدگی در شترگلو یا آسیب دیدگی خط زهکشی نیز شما را با بوی بد فاضلاب مواجه می کند.

·         اگر خط زهکش بین خطوط فاضلاب و شتر گلو شکسته شده باشد یا ترک بخورد علاوه بر پراکندگی بوی فاضلاب، احتمال نفوذ این فاضلاب به پی ساختمان یا زیرزمین وجود دارد.

·         علاوه بر موارد فوق گرفتگی یا آسیب دیدگی سیستم تهویه نیز عامل دیگری بر انتشار گاز فاضلاب است. سیستم تهویه ساختمان با کنترل فشار اتمسفری ناشی از جریان فاضلاب، گاز های آن را به محیط خارج از منزل هدایت می کند. بنابراین در صورت استاندارد نبودن تهویه یا گرفتگی آن غیریکنواختی فشار ناشی از فاضلاب می تواند به شترگلو نیز آسیب برساند.

می توانید خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران و شهرستان ها، حفر چاه و لایروبی آن و لوله کشی ساختمان خود را تنها با یک تماس با ما ، در شرکت خدماتی-فنی خدمت از ما، به نیروی ماهر و متخصص از محل زندگی خودتان بسپارید.

منبع: خدمت از ما

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.