خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل طیف وسیعی از خدمات پرستاری ازجمله پرستاری کودکان, سالمندان, بیماران و ... را شامل می‌شود. ما در این نوشته علاوه بر پرداختن به خدمات پرستاری در منزل به موارد دیگری همچون تعرفه خدمات پرستاری در منزل 97 , خدمات پرستاری در منزل شرق تهران , تعرفه خدمات پرستاری در منزل سال 97 و لیست تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل می‌پردازیم.

خدمات پرستاری در منزل

همان‌طور که برای شما عزیزان شرح دادیم, خدمات پرستاری در منزل طیف وسیعی از خدمات ازجمله خدمات پرستاری شبانه روزی را شامل می‌شود.

شما عزیزان باید در انتخاب پرستار خود توجه کنید که پرستاری در منزل را برای چه می‌خواهید. نگه‌داری از کودک بسیار متفاوت است با نگه‌داری از یک سالمند.

انواع خدمات پرستاری در منزل

 پرستار کودک در منزل :

این روزها دغدغه ی همه پدر و مادرهای شاغل، انتخاب پرستار کودک خوب برای نگهداری کودکشان در منزل است. شما تنها نیستید پرستاران کودک ” کاراباما ” با گذراندن دوره های کودکیاری و مادریاری توانایی لازم در جهت تربیت کودکان و نحوه برخورد با کودک را دارا هستند. والدین هنگام انتخاب پرستار کودک باید توجه کنند همواره از پرستارهایی که رشته تحصیلی آنها کودکیاری یا روانشناسی کودک بوده یا چنین دوره هایی دیده اند برای مراقبت و نگهداری از فرزندشان بهره بگیرند، بنابراین بهتر است بجای استفاده از یک پرستار معمولی، از پرستاران آموزش دیده و آشنا به امور کودکیاری و مراقبت از کودک استفاده کنید که ما این امکان را برای شما فراهم آورده ایم.

خدمات پرستاری کودک بصورت روزانه و شبانه روزی ارائه میشود. این خدمات شامل مراقبت و نگهداری از کودک ، تغذیه کودک ، انجام امور منزل مرتبط با کودک و رسیدگی به تفریحات و سرگرمی کودک می باشد.

پرستاری سالمند در منزل :

دوران سالمندی دورانی است که قوای جسمی و روحی افراد کاهش می یابد و نیاز آنها به اطرافیانشان بیشتر میشود مانند نیازهای معیشتی، عاطفی، تفریحی، آرامش و امنیت. همانطور که می دانید سن عمومی جامعه رو به افزایش است و نیاز به حضور پرستار سالمند در منزل جهت مراقبت و نگهداری از سالمندان احساس میشود.

لذا پرستاران سالمند برای مراقبت و نگهداری از سالمندان باید مجرب و توانمند باشند. 

پرستاری بیمار در منزل :

امروزه به دلایل مختلف از جمله هزینه‌های سرسام آور بستری بیمار در بیمارستان، دوری بیمار از خانواده و خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، پرستاری از بیمار در منزل روش جایگزین مناسبی است که مرکز خدمات پرستاری در منزل کاراباما ارائه میدهد. در بیماری‌های مزمن همچون بیمار سکته مغزی، مرگ مغزی، سرطان، MS ، آلزایمر به دلیل غیرقابل‌پیش‌بینی بودن بهبودی بیماران در آینده نزدیک، ممکن است اطرافیان بیمار ترجیح دهند ادامه مراقبت‌ها در منزل انجام شود. بنابراین هر چه پرستار بیمار در منزل ، حرفه‌ای تر و با تجربه تر باشد کمک بسیاری در تسریع بهبود بیماری یا توقف پیشرفت بیماری می کند.

لیست خدمات پرستاری در منزل

1- تزریقات به صورت وریدی و عضلانی ( وصل آنژیوکت  در صورت نیاز )

2- سونداژ ( سوند ادرار و سوند معده )

3- انجام پانسمان ( پانسمان معمولی و نوین ) جهت انواع زخم ها مانند زخم بستر ، زخم های متعاقب عمل های جراحی  ، سوختگی و  …

4- پرستاری از بیمار پس از عمل جراحی در منزل

5- نمونه گیری از بیمار جهت آزمایش و ارسال نمونه به آزمایشگاه

6- وصل سرم برای بیمار

7- پرستاری از بیمار فلج مغزی ( cp ) توسط پرستاران حرفه ای و با تجربه

8- پرستاری از بیماران ALS ، MS

9- پرستاری از بیماران مبتلا به آلزایمر ، پارکینسون و …

10- اندازه گیری قند خون و فشار خون

11- تزریق انسولین

12-گرفتن نوار قلب

13-انما ( تنقیه )

14- غذا دادن به بیمار از طریق گاواژ

ویژگیهای پرستار خوب در خدمات پرستاری شبانه روزی

1.حتما طبق دستور های پزشک معالج بیمار رفتار کند و خودش تصمیم های جدید نگیرد.

2.مراقبت دقیق و هوشیاری از دیگر وظایف یک پرستار است ، یک لحظه غفلت ممکن است حوادث ناگواری را به وجود آورد.

3.خیلی مهم است که پرستار با کوچکترین صدا بیدار شود.

4.حفظ سکوت و آرامش اتاق بیمار به عهده ی پرستار است و باید به آن بسیار توجه کند.( مخصوصا در نگهداری از سالمند یا بیماران خاص )

تعرفه خدمات پرستاری در منزل

هزینه پرستاری در منزل و خدمات پرستاری شبانه روزی مشخص است چرا که تعرفه خدمات پرستاری در منزل را شورای عالی بیمه خدمات درمانی مشخص می کند. بنابراین هیچ موسسه پرستاری نباید قیمتی غیر از این را دریافت نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.