دلایل گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از بیشترین عوامل گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل شترگلو و لوله خرطومی آن می باشد که در مقاله زیر آن دو را معرفی و راه هایی برای لوله باز کنی ارائه می دهیم؛ با ما باشید.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب

لوله های فاضلاب به دلایل مختلف ممکن است مسدود شوند اما گرفتگی ناشی از شترگلو و لوله خرطومی شایع تر است.

·         شترگلو 

شترگلو لوله ای خمیده است که در لوله کشی برای جلوگیری از نفوذ گازهای فاضلاب به درون ساختمان استفاده می شود اما همین خمیدگی می تواند با گیر انداختن زایعات مواد غذایی و چربی ها سبب گرفتگی لوله شود.

·         لوله خرطومی

اما این شترگلو با لوله ای خرطومی به دهانه چاه فاضلاب متصل می شود که گاهی این لوله خرطومی نیز چربی ها و مواد غذایی را گیر انداخته و سبب گرفتگی در لوله می شود.

بنابراین با جلوگیری از ورود مواد غذایی به درون لوله ظرف شویی به راحتی می توانید مانع گرفتی آن شوید!

روش های بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب

با ورود مواد زائد به درون لوله فاضلاب می توان با ترفندهایی به راحتی گرفتگی آن را رفع کرد زیرا با بی توجهی به مرور لوله کاملا مسدود شده و شما به یک فرد متخصص در لوله بازکنی احتیاج خواهید داشت.

استفاده از لوله بازکن های دستی و شیمیایی

برای باز کردن گرفتگی لوله سینک آشپزخانه می توانید از یک لوله بازکن دستی استفاده کنید که با انتقال هوای درون لوله بازکن به داخل لوله ها مواد گیر افتاده حرکت کرده و راه باز می شود. پس از استفاده از این لوله بازکن که تلمبه نیز نامیده می شود مقداری آب در ظرف شویی بریزید تا مواد زائد درون لوله ظرف شویی راحت تر به چاه منتقل شوند.

نوع دیگر، لوله بازکنی های شیمیایی است که وقتی آن را درون لوله ظرف شویی بریزید با نفوذ به موادی که در لوله گیر کرده آن ها را حل و راه لوله را باز می کند. اما با توجه به شیمیایی و اسیدی بودن در صورت استفاده مداوم از این مواد لوله نیز آسیب دیده و به مرور پوسیده می شود. بنابراین بهتر است از لوله بازکن های شیمیایی به مقدار کم استفاده شود و پس از آن مقداری آب در لوله بریزید تا مواد زائد به درون چاه هدایت شوند و لوله دچار پوسیدگی نشود.

توجه!

لوله باز کردن های شیمیایی سمی هستند.

        دور از دسترس فرزندان نگه داری شوند.

                 آن را استشمام نکنید.

                           به سلامت خود اهمیت بدهید.

خودتان لوله بازکنی بسازید!

جوش شیرین می تواند لوله ظرف شویی را باز کند البته پس از آن لازم است مقداری سرکه درون لوله بریزید تا از باز شدن آن مطمئن شوید.

در صورت گرفتگی لوله فاضلاب قبل از هر اقدامی مقداری آب جوش درون آن بریزید. آب جوش برای رفع گرفتگی های ضعیف لوله های فاضلاب ی تواند مفید باشد.

اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما جدی می باشد وقت آن رسیده که با متخصص لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران و شهرستانها تماس بگیرید.

منبع: خدمت از ما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.