دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا دستگاه نشت یاب

در این مقاله  به معرفی دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله می پردازیم که احتمالا آن را با عنوان های دستگاه نشت یاب و دستگاه تشخیص نشتی نیز شنیده اید. در ادامه بررسی می کنیم که تشخیص ترکیدگی لوله و وجود نشتی در لوله ها و دیوارها چگونه انجام می شود؟ با مجموعه لوله بازکنی تهران همراه باشید.


دستگاه نشت یاب از امواج برای تشخیص ترکیدگی لوله و نشت دیوارها استفاده می کند. در این دستگاه یک گیرنده و فرستنده امواج تعبیه شده که درون یک محفظه‌ کپسول شکل قرار دارد. این کپسول روی لوله‌ ها، دیوارها یا مکانی که قرار است نشتی آن تشخیص داده شود حرکت می کند، فرستده امواج خود را به طرف هدف می فرستد و امواج بازگشتی از آن را دریافت می کند. پس از آن دستگاه نشت یاب با استفاده از روش های کامپیوتری وجود ترک و نشتی درون لوله‌ ها یا دیوار را مشخص می کند.

مزایای استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهایی مانند این دستگاه، تشخیص وجود نشت یا ترکیدگی و حتی ترک خوردگی درون لوله‌ ها به راحتی امکان پذیر شده است.

با استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله می‌توان بدون ایجاد خرابی و تخریب ساختمان محل دقیق نشتی را پیدا نمود و آن را تعمیر کرد. برای پیدا کردن محل ترکیدگی لوله و نشت آب بدون استفاده از این دستگاه لازم است ساختمان تخریب شود. به این ترتیب با استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله به راحتی می‌توان از نم و رطوبت ساختمان نیز جلوگیری نمود.

شرکت های لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران نیز برای تشخیص ترکیدگی لوله ها یا نشت دیوارها از این دستگاه استفاده می کنند که با وجود آن هم خرابی ساختمان کمتر می شود و هم کار بسیاری از لوله بازکن ها راحت شده و به راحتی می‌توانند محل نشت را پیدا کنند.

منبع: خدمت از ما

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.