کول و کاربرد آن در ترمیم چاه


کول ابزاری است که برای حفر، ترمیم و نوسازی چاه و از همه مهم تر برای جلوگیری از ریزش چاه استفاده می شود؛ با مجموعه تخلیه چاه تهران و لوله باز کنی تهران همراه باشید تا به معرفی کول و کاربرد آن در ترمیم  چاه  بپردازیم.

کول چیست؟

کول لوله های سیمانی و استوانه ای شکل است که به هنگام حفر چاه های آب و فاضلاب برای جلوگیری از ریزش آن در چاه قرار می‌ گیرد. با استفاده از کول دیواره ی چاه و خاک درون آن ریزش نمی کند و به دنبال آن خطرات کمتری از جانب چاه ساختمان را تهدید می کند.

کول و انواع آن

امروزه انواع مختلفی از کول با جنس بتن در بازار ارائه شده که با توجه به نوع چاه یکی از دو دسته کول های گرد به نام میله و کول های بیضی یا انباری انتخاب می شود.

یکی از انواع کول های مورد استفاده برای حفر چاه یا ترمیم آن کول های گرد یا میله ای است که با قطرهای متفاوت از 60 تا 100 و با ارتفاع 25 سانتی متر تولید می شود. این کول ها نیز با تسمه های فنری محافظت می شوند تا به هنگام جابجایی مانع ترک و آسیب دیدگی آن شوند.

نیروهای متخصص در امر تخلیه چاه و ترمیم آن ترجیح می دهند از کول های دارای میل گرد نسبت به کول های تسمه دار استفاده کنند اما قیمت و زمان لازم برای استفاده از کول های میل گرد دار بیشتر است؛ به این ترتیب تولید کول های دارای میل گرد مقرون به صرفه نیست.

در حمل و نقل کول ها و به هنگام بارگیری آن توجه داشته باشید که در خاور می توان 25 متر کول دارای میل گرد 60 با 70 سانتی متری  و در نیسان 10 متر از آن را بارگیری کرد.

می توانید خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران و شهرستان ها، حفر چاه و لایروبی آن و لوله کشی ساختمان خود را تنها با یک تماس با ما ، در شرکت خدماتی-فنی خدمت از ما، به نیروی ماهر و متخصص از محل زندگی خودتان بسپارید.

منبع : خدمت از ما

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.