ترمیم و نوسازی چاه ریزشی و لزوم انجام آن

یکی از وظایف شرکت های خدماتی-فنی در زمینه تخلیه چاه و لوله بازکنی ترمیم و نوسازی چاه ریزشی است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.


چاه های قدیمی پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند و دچار ریزش می شوند. بنابراین ترمیم چاه برای استفاده مجدد از آن امری ضروری است که توسط شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه انجام می شود. تا زمانی که امکان نوسازی و ترمیم چاه ریزشی و قدیمی باشد لازم نیست در ساختمان چاه جدیدی حفر شود.

عمر چاه های حفر شده در ساختمان های قدیمی زیاد است که این امر سبب کاهش کارایی این چاه ها در ساختمان و به دنبال آن ریزش چاه می شود. با ریزش چاه زیر ساختمان خالی می شود و احتمال ریزش ساختمان نیز وجود دارد. بنابراین ترمیم و نوسازی چاه امری ضروری در ساختمان های قدیمی تر است.

استفاده از کول برای ترمیم و نوسازی چاه ریزشی

برای جلوگیری از ریزش چاه و ترمیم آن از بلوک های سیمانی استفاده می شود که به آن کول چاه گفته می شود. با استفاده از این استوانه های سیمانی می توان چاه های قدیمی و کهنه را به چاه نو تبدیل کرد.

شرکت های خدماتی از کول برای افزایش استحکام چاه استفاده می کنند به این ترتیب که تعدادی از این بلوک های سیمانی را از کف چاه تا دهانه آن روی هم قرار می دهند و مانع ریزش دیواره چاه می شوند.

در صورتی می توان از کول برای ترمیم چاه استفاده کرد که میله آن سالم باشد در غیر اینصورت باید چاه را پر کرد و چاه جدیدی در ساختمان حفر شود.

بنابراین پیش از تخریب کامل چاه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از آن و با صرف هزینه کمتر نسبت به حفر چاه جدید، برای ترمیم و نوسازی چاه اقدام  نمایید.

 

می توانید تنها با یک تماس با ما در شرکت خدماتی-فنی تخلیه چاه تهران و لوله بازکنی تهران و شهرستان ها چاه های قدیمی و کهنه ساختمان خود را ترمیم کنید.

منبع : خدمت از ما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.