گاز فاضلاب و عوامل ایجاد آن


گاز فاضلاب ناشی از چیست ؟ و چه عواملی باعث ایجاد این گاز می شوند ؟ می دانیم که گاز فاضلاب ترکیبی از گازهای معدنی است که از فعالیت دسته ای از باکتری ها روی فاضلاب و لجن ایجاد می شود و سبب بوی بد فاضلاب می گردد. این بوی بد ناشی از وجود سولفید هیدروژن و در کنار آن تاثیر کمتر آمونیاک است.برای ادامه مطلب با مجموعه خدمت از ما همراه باشید

با وجود سمی بودن گاز فاضلاب (سولفید هیدروژن) این گاز برای افراد در منزل مشکل تنفسی ایجاد نمی کند اما در غلظت های بالا می تواند سبب افسردگی شود! نگران نباشید غلظت این گاز به اندازه ای نمی رسد که برای شما خطرناک باشد اما افرادی که مستقیما در معرض آن هستند لازم است نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتشار گاز فاضلاب در محل زندگی

دلیل عمده انتشار گازهای فاضلاب در ساختمان لوله کشی غیر استاندارد است زیرا در برخی زهکش ها شترگلو تعبیه نمی شود. اما این گازها از راه های دیگری هم می توانند وارد ساختمان شوند:

·         شترگلوی خشک یا آسیب دیده

·         تهویه غیر استاندارد

·         زهکش آسیب دیده 

اگر مدتی از شترگلو استفاده نشود با تبخیر آب آن، شترگلو دچار شکستگی می شود. همچنین در صورت آسیب دیدگی نیز جریان آب سبب صدمه بیشتر می شود؛ پس گازهای فاضلاب به راحتی می توانند در محیط پخش شوند.

عوامل ایجاد گاز فاضلاب

گاهی شرایط محیطی سبب تولید گازهای بد بوی فاضلاب می شود زیرا اکسیژن کافی در محیط وجود ندارد.

·         در لایه آهکی که فاضلاب را پوشش می دهد امکان تولید این گاز وجود دارد.

·         در لجن ته نشین شده در کف لوله فاضلاب

·         گرفتگی لوله فاضلاب

راه حل رفع بوی بد گاز فاضلاب

گاهی با شستشوی محل عبور فاضلاب مشکل گرفتگی آن یا نشست مواد حل می شود، فاضلاب جریان می یابد و به دنبال آن بوی بد فاضلاب کمتر می شود اما برای رفع دائمی این بو باید به سراغ راه حلی اساسی بروید.

می توانید حل این مشکل را تنها با یک تماس به نیروی ماهر و متخصص تخلیه چاه تهران و لوله بازکنی تهران بسپارید تا با بررسی علت و رفع آن مانع انتشار مجدد این گازهای بد بو و سمی اما کم خطر در منزل شما شوند.

منبع : خدمت از ما

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.